Вярхоўны Суд
Рэспублікі Беларусь

Iнтэрнэт-партал судоў агульнай юрысдыкцыі Рэспублікі Беларусь

+375 (17) 226-12-06

+375 (17) 327-12-25

г. Мінск, вул. Леніна, 28

г. Мінск, вул. Валадарскага, 8

Актуальна

13 лютага 2019  1309 24 студзеня 2019  761   1186 10 студзеня 2019  1122   853 26 снежня 2018  551

Медыяцыя

Закон Рэспублікі Беларусь «Аб медыяцыі» ад 12 ліпеня 2013 г. № 58-З

Медыяцыя – перамовы бакоў з удзелам медыятара з мэтай урэгулявання спрэчкі шляхам выпрацоўкі ўзаемапрымальнага медыятыўнага пагаднення.


Арганізацыі, якія забяспечваюць правядзенне медыяцыі

Спіс медыятараў


Медыяцыя грунтуецца на даверы: бакі давяраюць медыятару як асобе, якая здольная забяспечыць эфектыўнае вядзенне перамоў.

Бакі самастойна выбіраюць медыятара і заключаюць пагадненне аб прымяненні медыяцыі.

Медыятар – фізічная асоба, якая валодае спецыяльнымі ведамі і навыкамі ў галіне медыяцыі, атрымала пасведчанне медыятара, што выдаецца Міністэрствам юстыцыі Рэспублікі Беларусь на падставе рашэння Кваліфікацыйнай камісіі па пытаннях медыяцыі.

Паслугі медыятара з’яўляюцца платнымі. Памер узнагароджання ўстанаўліваецца па пагадненні з бакамі.

Якія спрэчкі можна ўрэгуляваць з дапамогай медыяцыі?

  • спрэчкі, якія ўзнікаюць з грамадзянскіх праваадносін
  • спрэчкі, якія ўзнікаюць у сувязі з ажыццяўленнем прадпрымальніцкай і іншай гаспадарчай дзейнасці
  • спрэчкі, якія ўзнікаюць з працоўных і сямейных праваадносін.

Галоўная мэта медыятара:

  • устанавіць фактычныя ўзаемаадносіны бакоў, якія спрачаюцца
  • садзейнічаць удзельнікам спрэчкі ў самастойным урэгуляванні канфлікту ў ходзе паслядоўнага і канструктыўнага дыялогу
  • накіраваць перагаворны працэс на выпрацоўку ўзаемавыгаднага для абодвух бакоў медыятыўнага пагаднення
  • аказаць садзейнічанне ў фармулёўцы пазіцый медыятыўнага пагаднення.

Перавагі медыяцыі:

  • аператыўнае і ўзаемавыгаднае вырашэнне спрэчнай сітуацыі шляхам перамоў у найбольш зручны для бакоў час;
  • самастойная прапанова варыянтаў выхаду са спрэчнай сітуацыі, якая склалася, і выпрацоўка ўзаемапрымальнага для абодвух бакоў медыятыўнага пагаднення;
  • захаванне дзелавых партнёрскіх адносін і ўзаемавыгаднага супрацоўніцтва ў будучым;
  • добраахвотнае выкананне прынятых бокам абавязацельстваў медыятыўнага пагаднення;
  • гарантыя прымусовага выканання дасягнутага медыятыўнага пагаднення;
  • адсутнасць бока, які прайграў.

Медыятыўнае пагадненне – пагадненне, заключанае бакамі па выніках перамоў, праведзеных у парадку, прадугледжаным Законам аб медыяцыі, у мэтах урэгулявання спрэчкі (спрэчак).

Медыятыўнае пагадненне заключаецца бакамі ў пісьмовай форме і павінна ўтрымліваць звесткі аб баках, медыятары, прадмеце спрэчкі, а таксама аб прынятых бакамі абавязацельствах, накіраваных на ўрэгуляванне спрэчкі, і тэрмінах іх выканання. Медыятыўнае пагадненне падпісваецца бакамі і медыятарам.

Медыятыўнае пагадненне падлягае выкананню на аснове прынцыпаў добраахвотнасці і добрасумленнасці бакоў. Наступствы невыканання медыятыўнага пагаднення могуць быць устаноўлены бакамі ў медыятыўным пагадненні.

Прымусовае выкананне медыятыўнага пагаднення ажыццяўляецца ў парадку, прадугледжаным працэсуальным заканадаўствам.

Як доўга праводзіцца медыяцыя?

Тэрмін правядзення медыяцыі не можа перавышаць шасці месяцаў з дня заключэння пагаднення аб прымяненні медыяцыі.

Галоўныя прынцыпы:

  • добраахвотнасць – удзел у медыяцыі з’яўляецца волевыяўленнем бакоў, працэдура ініцыіруецца бакамі, кожны з бакоў мае права ў любы момант адмовіцца і выйсці з медыяцыі;
  • раўнапраўе ўдзельнікаў працэсу – ні адзін з бакоў не мае працэдурных пераваг. Лёс спрэчкі знаходзіцца ў руках яго ўдзельнікаў, нішто не рашаецца без згоды абодвух бакоў;
  • канфідэнцыяльнасць – факт правядзення працэдуры і інфармацыя, атрыманая ў ходзе яе, не могуць выдавацца без згоды бакоў;
  • нейтралітэт медыятара ў адносінах да кожнага з бакоў.

 

 

У чарговым выпуску

Маніторынг СМІ

Google перакладчык